31 augusti 2015

Sommaravslutning




Nu har lågtrycken och regnovädren återigen intagit stan och sommaren tycks vara slut. Som alltid infinner sig visst vemod när hösten så sakteliga börjar göra sig påmind och kvällarna blir kortare och mörkare, även om jag efter juli var helt inställd på att det inte skulle bli något riktigt sommarväder i år. Vädret tycktes ha gått från vår, via tre dagar högsommar i början av juli och direkt till höst. Ungefär som att i Monopol få lappen "Gå direkt till fängelset utan att passera Gå". 

Till slut kom högsommarvädret, lagom tills maken och jag började jobba igen, men det var ändå trevligt att komma ut från kontoret och känna värmen i luften och solstrålarna mot bar hud. Det blev till och med tillfälle att testa löparklänningen :) som känns "awkwardly" kort.... men jag ser det som träning både för kroppen och psyket att ta mig utanför min komfortzon.

Och hela augusti har varit full av evenemang i stan, allt från Göteborgs Kulturkalas, Way Out West till Red Bull Flügtag (bilden ovan) och nu senast Americas Cup-deltävlingen. Den senare missade jag snopet nog pga slarvig läsning eller felaktigt angivna tider på deras hemsida, så jag fick nöja mig med bilden från torsdagens löprunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar