7 januari 2016

Bra början på träningsåret


Då har halva första veckan av 2016 passerat. Hittills har det varit ett fantastiskt träningsår - förra veckan hann jag med fyra gymbesök och tre corepass. Den här veckan har jag hittills hunnit med två långsamma löprundor, ett gympass, ett corepass och två dagar med över 10 000 steg. Den extra svängen på dagens löptur till trots ligger jag i skrivande stund forfarande 300 steg under målet och det är tveksamt om jag hinner gå så många steg innan dagen tar slut. Men det är nu när ledigheten är över som den verkliga träningsutmaningen börjar...

Idag var det så fint väder, och jag har mjukstartat jobbet hemifrån. Det var mörkt när jag slutade, men ändå ville jag ge mig ut. Och då hade det börjat snöa :) Även om det var några minusgrader och ingen is under, blev det ändå lite halt när snön satte sig i skosulornas spår. Men det gick bra - inga incidenter idag. Eftersom det inte var så mycket vind kändes det inte så kallt - har märkt att det oftare är vinden som får mig att frysa snarare än antalet grader. 

Addendum: Med 14 minuter till godo hann jag få ihop mina 10 000 steg :)

1 kommentar: