12 april 2016

Måluppföljning kvartal 1


Andra halvan av kvartal 1 har innehållit flera veckor med semesterresor (ej skidåkning), vilket innebär att även om det varit tunt med gymbesök har antalet steg varit desto större. Många dagar har det blivit inte bara över 10 000 steg, utan till och med upp över 20 000 steg. Några dagar har antalet steg legat uppåt 27 000 steg och rekorddagen uppgick antalet steg till hela 33 000 (vilket min Fitbit valde att skriva ned till 26 000 steg pga synkningsproblem, GRRR).

Irriterande nog blev jag sjuk mitt i japansemestern :( och tvingades avstå en löprunda runt det kejserliga palatset och dess parker i Tokyo. Maken fick ånga på själv och lyckades göra en extrasväng på slutet som förlängde en redan ganska lång löprunda...


Nu är första kvartalet till ända, och jag konstaterar att det har varit ganska bra på träningsfronten, förutom när jag varit sjuk. De flesta veckor har jag hållit mig på 4-5 pass totalt och jag har nästan klarat målet om två löprundor per vecka under vintern. Däremot har det varit tunt med gympass, och nästan obefintligt med intervallpass och snabba löprundor. I vardagen har det varit svårt att nå upp till målet om antal steg per dag, vilket fått mig att lägga om min väg till och från jobbet - mer promenad och mindre kollektivtrafik.

Nästa kvartal hoppas jag det blir mer varierad löpning med något långpass och något snabbt pass per vecka. Dessutom ska jag byta gym och hoppas det blir en boost för gymbesöken!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar