24 augusti 2013

Underbar sommarkväll



Känns som jag upprepar mig, men vilken fantastisk sommarkväll! Ingen springtur, men väl en kvällspromenad. Högtrycket bådar gott för alla som ska springa Midnattsloppet imorgon kväll. Även om jag inte ska springa själv önskar jag alla som ska göra det ett fint lopp med bra väder och trevlig stämning. Minns fortfarande hur jag inte sprang förrförra året när det fullkomligt öste ner, sådär typiskt göteborskt fint regn som gör att fukten tränger in genom kläderna och allt blir genomblött. 

Däremot sprang jag några år tidigare, och upptäckte att det här med att springa motionslopp inte var för mig. Otroligt stor trängsel, mycket väntan och irritation över alla som anmält sig till både en och två startgrupper ner från deras egentliga förväntade tid, i tron att att de ska hinna träna upp sig till tävlingen. Inget av detta bidrog till en bra tid, samtidigt som knäsenan började göra sig påminnd (pga hälisättningen) efter sedvanliga 35-40 minuterna, vilket inte gjorde saken bättre. Det som var trevligt var att det var ett lopp på kvällen, att banan gick inne i centrum och en riktigt go' stämning.

Men, någon gång vore det som sagt roligt att springa ett maraton, för att riktigt utmana mig själv. Måste bara hitta de perfekta skorna och träna lite till först....

Och förresten, fredagsfikat var en succé :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar