11 februari 2014

Burriiiitoooo time

Den som har läst min bloggerprofil vet att jag är gift med en man som verkligen gillar chili och stark mat - jag har väl berättat om besöket på Restaurang Chilli? Nåja, efter en rundresa i Kalifornien för flera år sen fattade vi båda tycke för mexikansk mat, så det blir onekligen en del stark mat lagad hemma också.

Hittills har det inte funnits så många mexikanska restauranger i stan, men nu verkar det ha dykt upp flera, inte bara det svulstiga Puta Madre på Magasinsgatan (som varken jag eller maken testat än, trots att den funnits i flera år), utan även mexikanska ställen av hämtmat-/snabbmatstyp. Ett av de senaste tillskotten är TomToms Burritos på Prinsgatan och i lördags fick vi  anledning att testa dem. Maken valde en med långkokt fläskkött och den starkaste salsan, medan jag valde Espaldilla med nötkött och den milda salsan (tomat, koriander och lime). En trevlig IPA till, och mmmmmums! 

När jag såg burritosarna göras i ordning såg de inte sååå stora ut, men vi stod oss hela kvällen på det. Den färska och dagsinhandlade fisken fick bli söndagsmiddag istället, med de överblivna muffinsen från fredagsfikat till efterrätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar