27 april 2014

Awkward moments... igen



På något sätt hade jag förväntat mig att jag kommit förbi åldern för "awkward moments", men icke. Häromdagen var det åter dags när jag gått till möbelaffären för att köpa en krokrad till den nyrenoverade hallen, och istället kom hem med en stor och otymplig cementkruka. 

Först slog beslutsångesten till i full styrka - det finns ju väldigt många snygga krokrader nuförtiden. En personlig favorit är Eames "Hang-it-all" med flörtkuleliknande krokar i uppiggande kulörer, men det som ser snyggt ut rent generellt är inte alltid vad som är bäst lämpat i den aktuella situationen. 

Ganska snabbt insåg jag att det inte gick att ta beslutet just då, framförallt inte som maken och jag efter en del diskussioner - det här är absolut ett av livets stora beslut ;-) kommit överens om en viss krokrad, och att då komma hem med en helt annan utan förvarning...

Däremot fick jag syn på en snygg kruka som kunde passa vinrankorna vi fick av goda vänner för några veckor sen. Ett snabbt MMS med bild på den till maken och saken var klar - närmsta timman fylldes sen snabbt av awkward moments:

  • Awkward moment 1: Att promenera 10-15 minuter i svag uppförsbacke, mitt i lördagsfolkvimlet med en "gigantisk" cementkruka i famnen. Det märktes snabbt att jag inte varit på gymet på väldigt länge. Mycket irriterande att sen komma hem och inte få den minsta sympati av maken, som glatt säger att "jamen så tung var den ju inte." GRRRR.....
  • Awkward moment 2: Ungefär halvvägs hem insåg jag dessutom att vi antagligen behövde två krukor, eftersom det är två vinrankor. 
  • Awkward moment 3: Efter en stunds funderande fram och tillbaka hemma bestämde vi oss för en annan variant med kruka och spaljé i ett till vinrankorna och behovet av cementkrukan var inte längre lika stort.

Helt bortkastat var dock inte inköpet, krukan kommer få en bra plats i hallen, bara vi kan hitta en lämplig krukväxt som klarar en relativt mörk plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar