3 maj 2014

Säsongens nyförvärv



Den observante noterade säkert att sko nr 2 från vänster i inlägget om vårens laguppställning varken har visats eller omnämnts tidigare på bloggen... Min pappa frågade i påskas först om jag hade några nya löparskor, och sen den (nästan) förbjudna frågan "Hur många löparskor har du nu egentligen?". Just då hade jag inga nya löparskor, även om dessa var beställda och på väg. Den som läste inlägget om vårens laguppställning kan snabbt räkna ut hur många löparskor jag är uppe i, och då saknas ett eller två par som inte ens finns med i reservlaget.

Premiärturen med de nya skorna företogs i det fina sommarvädret förra helgen. Tanken var att ta en normallång runda eftersom jag förvisso sprungit två korta pass i veckan, men dessförinnan haft ett längre uppehåll. Nu blir det som bekant inte alltid (sällan!) som man tänkt sig, framförallt inte när maken följer med på löprundan... När jag tyckte det var lagom att börja vända hemåt, fortsatte han glatt på inslagen väg. Eftersom han var 10-15 meter framför mig och i finfin form denna dag, till skillnad från mig som huffade och puffade i takt med varje steg, fick jag hålla god min och följa efter - awkward!

Skorna var precis lika sköna som GoreTex-varianten, men lite lättare och något mer ventilerade för att passa sommarväder.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar