27 maj 2014

Fröken Snubbelfot

Idag var det dags för ett "återfall" - platt fall mitt på övergångsstället :-( Det var nästan så jag vände hem igen istället för att fortsätta uppvärmningsjoggningen till gymet. Inte för att jag slog mig, utan bara för att hela kroppen är så trött... Medellång springtur igår kväll och sen skrivbordsarbete hemma, fullspäckad dag på jobbet och sen mer skrivbordsarbete hemma ikväll.

Nåja, inga synliga eller fysiskt kännbara skador, bara fåfängan som fick sig en törn. Maken var några meter framför (som vanligt, grrrr) och ett gäng vänliga människor på andra sidan frågade hur det gick. Det är lätt att hitta möjliga orsaker: Ouppmärksamhet, trötta vrister efter gårdagens löpning, (o)lämpligheten i att springa upp och ner på trottorkanter, gatsten och ojämnheter i gatan med Merrell Pace Glove, att maken alltid befinner sig några meter framför på våra springturer den här våren, osv. Naturligtvis hjälper det inte att skorna irriterande nog är aningen stora ;-)

Väl på gymet kändes det ganska bra och efter att ha insett att det inte blir tre pass där i veckan testade jag idag att köra några övningar på större muskelgrupper / träna igenom hela kroppen i ett svep. Det gick sådär - när klockan börjar dra sig mot halv nio en vardagskväll och arbete väntar hemma, tryter motivationen snabbt... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar