28 september 2013

Back to the gym?

Hoppades ju springa ute till mitten av november, eller vad jag skrev i det där första inlägget om mina löparmål för 2013. Redan nu märker jag dock att det tar emot mer och mer att ge mig ut på kvällen - det är kallt, vilket gör att leder och muskler tar längre tid på sig att komma igång och snart kommer det också att vara mörkt.

Det är kanske därför inte så konstigt att personliga tränarna på gymet har börjat jaga mig nu och inte för en månad sen. I och med att jag bytte gym i somras ingick det två tillfällen med personlig tränare. Jag har aldrig haft en sådan, så bara det är anledning att testa, när det ändå ingår i medlemsskapet. Det är förhoppningsvis också ett bra sätt för mig att ta mig tillbaka till gymet, efter att ha varit där väldigt sporadiskt de senaste snart två åren.

Egentligen har jag tränat på gym större delen av mitt vuxna liv, men liksom med löpningen har det varit mer eller mindre intensiva perioder av gymbesök. Under min tid i stan har jag nog besökt och varit medlem på de flesta större gym i innersstan, och nu i somras bytte jag igen efter fem-sex år på det förra stället. Att jag bytte berodde på att jag tröttnat på den kontinuerligt försämrade servicenivån på Sportlife Exclusive. 

Märker att ryggen börjar ta stryk av att inte få regelbunden styrketräning kombinerat med stillasittande på kontoret, så det vore bra att komma igång med gymträningen igen. Hoppas den personliga tränaren kan bidra med nya övningar gymträningsinspiration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar