3 september 2013

Förberedelser

Med lite kvarvarande träningsvärk i höger vad var det läge att byta motionssätt. Dagens träningspass blev därför en cykeltur, för att mäta upp sträckans längd och se hur jag ska springa mitt stadsvarv som är ett av målen för 2013. 

En del av sträckan går genom ett område med kraftig exploatering, så det är lite klurigt att veta vilken väg som är framkomlig. En kollega föreslog att jag helt sonika skulle följa den blå linjen från Göteborgsvarvet, men se det gick inte - mycket har hänt på 3,5 månader så den bansträckning som gällde i maj slutar nu i en byggarbetsplats. Efter lite felcykling, bland annat upp för en hög kulle och således också nedför en alldeles för brant backe i grus på andra sidan, så hittade jag en bra väg att springa som inte är så svår att komma ihåg. 

När jag kom iväg började solen gå ner och eftersom det är tisdag är det Maersk som har fartyg i Skandiahamnen, denna dag Ebba Maersk. När skymningen föll kände jag mig präktigt nöjd över att ha letat upp, bytt batterier i och tagit med mig lysen till cykeln (något jag inte hade på förra veckans cykeltur och skymningen kom väldigt snabbt). Nästan, men ändå inte riktigt, så jag hoppades på en cykelpoliskontroll så jag kunde få känna mig extra duktig ;-)

Total cyklad distans idag var 16,76km, men eftersom jag cyklade lite fel här och där tror jag det är omkring 15-16 km att springa. Makens kommentar till distansen: "Det är ju låååååångt!". Tidigare har han sagt att han ska följa med mig, så enda frågan nu är väl om han gör det med joggingskorna på eller på cykel som supporttrupp. Nu gäller det att ligga i och hitta rätt skor för distansen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar