9 september 2013

Frånvaro av regn

Skönt att komma ut i vad jag antar är sista riktiga, ljumma sommarkvällen i år, på riktigt. Tunga regnmoln bådade gott för ett test av GoreTex-skornas blötvädersegenskaper, trodde jag. Icke, då! Det var visserligen ett kort intervallpass med röda o blå intervaller, men molnen såg verkligen mycket hotande och nära ut när jag gav mig iväg. Det var dock inte förrän jag nästan var hemma som molnen började släppa ifrån sig regn och nu står jag här och stretchar i regnet för att testa skorna lite mer... 

Skorna funkade mycket bra! Nolldroppet märks nästan inte och framfot och hålfot tar mindre sryk än i övriga skor. Trots lös snörning satt foten bra i dem utan att kana fram. Inte heller hade jag någon snubbelincident. Ser fram emot att springa mer i dem under hösten. Pulsbandet verkar funka igen efter batteribyte och infektionen i kroppen verkar vara borta. Det enda underliga idag är att GPS-funktionen i MiCoach inte verkar ha loggat höjdskillnaderna under passet :-/

PS. Det är naturligtvis inte så att jag klagar över frånvaron av regn - vi brukar få mer än nog av det här i Göteborg ändå. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar