18 september 2013

Viljans seger!



Igår var det en seger att alls komma ut. Tidig och lång dag på jobbet igen, som inte avslutades förrän sent på kvällen. Märktes redan på morgonen att hösten är här - det behövdes nästan tre lager kläder på cykelturen till kontoret. När jag kom ut från kontoret var det svalt, men inte kallt, och regnet hängde i luften. Precis när jag var nästan hemma började ett halvtimmeslångt hällregn.

Eftersom det blir mörkt betydligt tidigare nu var jag ett tag osäker på om jag alls skulle hinna ge mig ut i dagsljuset. Att ge mig ut i dåligt väder är inte lika obehagligt som att ge mig ut i mörker. Det tar ett tag varje år att vänja sig vid att dagen och den tidiga kvällen, med alla sina aktiviteter, fortsätter långt efter mörkrets inbrott. Men regnet slutade och jag kunde ge mig ut! En fridfull och vacker kväll, med några enstaka andra joggare och ett gäng asiatiska turister. Och jag är väldigt glad att jag tog mig ut på en springtur!

Merrell Ascend Glove GTX-skorna kom väl till pass på de blöta gatorna. Det kändes lite blött på ovansidan av vänster fot när jag närmade mig slutet på rundan, men sen glömde jag förstås att stämma av det genom att känna på sockarna när jag kom hem. Så jag får återkomma om hur bra vattentåligheten är - att den är bra vet jag redan för mina andra löparskor hade varit genomblöta efter 5 minuter igår.

Lite känningar i vänster trampdyna och höger vrist, men det gick att hålla god hastighet ändå. Idag är det nästan tvärtom ... så det blev vilodag från springandet av fler orsaker. Det var första springturen sen i våras med jacka, så nu är sommaren definitivt över. Stör mig på att MiCoach-appen slutat registrera höjdprofilen för passen. Antar att det handlar om någon inställning, men jag kan inte hitta den - hjälp mottages tacksamt från vänlig bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar