27 oktober 2013

Äntligen ett löppass

Efter en natt med öppet fönster och konstant rasslande i träden och smattrande regn utanför, fick vi äntligen tillbaka den där timman som försvann i våras! Snart 20 år efter EU-inträdet har jag fortfarande svårt att acceptera att sommartiden håller på ända till slutet av oktober istället för att försvinna i slutet av september (när den där extra timman faktiskt gör skillnad!). 

Och idag hade jag bestämt mig, kosta vad det kosta ville - idag skulle jag ut och springa! Det blåste fortfarande rejält, tydligen beräknas första höststormen komma in om ca 1 dygn, men termometern visade på 14 grader - i slutet av oktober! Det är ju nästan samma temperaturer som på sommaren ;-) De långa löpartightsen hade lätt kunnat ersättas av de somriga 3/4-byxorna och merparten av rundan genomfördes med löparjackan knuten runt magen.

Förra lördagen och igår blev det 5 minuters uppvärmning på löpbandet i Fivefingersskorna, men bortsett från det är det två-tre veckor sen senaste löppasset utomhus. Men det kändes riktigt bra idag! Tiden blev också förvånansvärd bra med tanke på att några minuter i början och slutet som gick bort för uppvärmning. Snabbaste km gick på 5.53 min!

Sist skrev jag att MiCoach-appen varit buggig en längre tid, men nu funkade höjdmätaren utmärkt så jag kunde se höjdprofilen för passet efteråt. Lite krångligt att behöva gå iväg och duscha på gymet efter avslutad löptur, men återigen - det var det värt! Hittills har jag aldrig ångrat de gånger jag gett mig ut på en springtur, men däremot har jag ångrat flera gånger senaste veckorna att jag inte kommit iväg ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar