27 oktober 2013

När är badrummet klart?

Jag vill ha mitt nya badrum NU! Uff, så själviskt och småbarnsaktigt det låter :-( Men det är faktiskt en stor utmaning att bo utan fungerande badrum och toalett samtidigt som man ska vara hel och ren på jobbet varje dag... 

Vi har nu avslutat vecka 2 av de ca 8 veckorna entreprenören beräknat hela byggtiden till. 25% av tiden avklarad och 75% kvar, vilket känns som en hel evighet. Och då har jag ändå bott på hotell en del tiden hittills.

Det har verkligen hänt mycket denna vecka i badrumsbygget - nya avloppsrör dragna, golvet är uppbyggt, rumsindelningen är tydlig, väggskivor börjar komma upp och snickaren bad mig sätta upp lappar i helgen där strömbrytare och eluttag ska sitta. 


Så allt fortskrider enligt plan och hantverkarna jobbar på i bra takt - ingen skugga över dem! Oavsett, kan jag ändå inte låta bli att önska att allt vore klart nu, genast, pronto!

1 kommentar:

  1. Suck! Jag började skriva till dig i går och blev avbruten. Undrar vad det var jag skulle ha skrivit då? :( Tänker på dig i dag -- är det väldigt blåsigt, eller har det inte kommit än? Bor ni fortfarande på hotell, eller var det bara i helgen?

    KRAM
    //Linda

    SvaraRadera