26 oktober 2013

Väckarklocka på en lördag

Sista gratispasset med personlig tränare idag var bokat kl 9.30. För att ha lite marginal för ombyte etc sattes väckarklockan på 7.40 - jag vet, bara det ett brott mot helgfriden - och gick jag hemifrån i god tid. När jag kom till gymet en kvart före utsatt tid höll jag på att gå rakt in i dörren, som var låst och igenbommad - öppnar 9.30. Dagens lärdom är att aldrig vara på gymet före kl 10 en lördagsmorgon....

Det var inte bara jag som förutsatt att gymet öppnade kl 9 - en annan kvinna väntade strax bredvid, efter några minuter dök min PT upp, och snart var vi en grupp på ca 15 pers som väntade. Tydligen skulle dagens första gruppträningspass också börja kl 9.30. 

Dagens pass med PT var riktigt bra - man ska ju sluta på topp ;-) Marklyft, kettlebells,sidoplanka och T-REX-övningar. Övningar även för överkroppen denna gång. Trots att maken varit krasslig hela veckan och jag igår började tro att helgen skulle tillbringas i sängen med förkylning / influensa, så kändes kroppen riktigt bra idag. Passet var t o m så inspirerande att jag stannade kvar en stund och gjorde några hantelövningar för biceps och axlar.

Efter ett så trevligt träningspass var det gott med lunch på ägg, närproducerat i uppväxtstaden och med två gulor - ett riktigt lyxägg! 


Dagen avslutades med en riktig god måltid där moussebakelser från Maxi utgjorde en fin avslutning. Dagens val föll på hallon- och chokladbakelser. Maxi Mölndalsvägens bakverk står sig mycket väl i konkurrensen med de dyrare bagerikedjorna inne i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar