5 oktober 2013

Personlig tränare

Dagens pass med personlig tränare var en mycket trevlig, ny upplevelse. Ett svettigt och intensivt pass, pedagogiskt upplägg och fokus på core och de stora muskelgrupperna. Detta kan bli ett bra komplement till den egna styrketräningen, yogan och löpningen. Ingen träningsvärk att tala om efter gårdagens löppass, men det sved bra i låren på de sista knäböjen idag :-) 

"Min" PT är en ung man, kanske strax under 30 år, som spelat i div 1 i basket. Hans filosofi handlar som kanske framgått mycket om att träna hela kroppen snarare än att fokusera på en viss muskelgrupp. Det passar mig bra, och att dela samma grundfilosofi om träning är gissningsvis en viktig pusselbit för att få en bra relation med sin PT.

Nästa pass med PT:n blir om ungefär en vecka - också det ett "gratispass" som ingår i medlemsskapet. Därefter får vi se hur det blir... men med tanke på den nära förestående badrumsombyggnationen så behöver jag bli bättre på att ta mig till gymet, på ett eller annat sätt!

Lördagslyx till middag: Ugnsbakad torskrygg (140 grader varmluftsugn och 50 grader innertemperatur = perfektion!), potatis- och jortärtskocksmos, vitvinssås med tryffel. 

1 kommentar:

  1. Mmm ... kan jag få receptet på såsen.? Har du termometer i fisken? Synd att du inte bor närmare – du skulle kunna få alla mina äckliga pruttskockor. Vet att de anses vara en delikatess, men vi tycker att de smakar bränd elektronik. Och de är svårare att bli av med än kirskål ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera