4 december 2013

För små skor

Gårdagens träning blev 5km på löpband - svettigt värre! Både för kroppen och hjärnan. Att springa på löpband kräver en riktigt stor portion motivation. Gårdagens bestod i att testa en ny skomodell (Merrell Train Crush Glove), som var en stl mindre än den jag annars har i merrellskorna. Och den sista km gick på ren envishet för att kunna säga att jag sprungit 5km, uppvärmning och nedvarvning borträknat. 

Efter allt skrivande om skostorlekar på bloggen så lät jag mig övertalas att prova ett par i en hel stl mindre, dvs. stl 37. AJ AJ AJ AJ! De där förargliga pektårna, som sticker ut långt framför övriga tår, var inte glada efteråt. Det var inte heller undersidan av trampdynan som på något egendomligt sätt tryckts ihop från sidorna.  

Så just nu känns de skor jag har alldeles perfekta, trots att glappet framme vid tårna är något större än vad som är bekvämt. Men, om någon är intresserad av köpa dem (Merrell Bare Access Arc 2 resp Merrell Pace Glove, stl 38) till rabatterat pris så är jag öppen för att testa ett par i stl 37,5. 


PS. Pulsbandet ihop med Adidas MiCoach-appen har funkat felfritt senaste två löppassen. Antagligen för att jag varit rejält svettig så sensorerna blivit ordentligt fuktade. Däremot funkar GPS-funktionen fortfarande inte med multitasking, mycket störande. Helst vill jag slippa byta app eftersom alla mina löprundor finns loggade i MiCoach, så det får kanske bli en kontakt med IT-supporten :-/ DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar