24 december 2013

God Jul!

Efter träningsuppehåll i luciaveckan har det blivit ovanligt mycket springande - så många springrundor har jag inte gjort sen i början av hösten - fredagens snabbrusning för att hinna med bussen och lördagens för att precis missa spårvagnen (i regnet!!) ej medräknade. 

Enda smolken i glädjebägaren har varit att GPS-funktionen på MiCoach-appen inte funkade på senaste rundan - konstigt för det har funkat bra de senaste gångerna. Undrar om det finns ett samband mellan GPS-funktionen och pulsbandet? Tidigare har jag haft båda igång, men i lördags sprang jag utan pulsbandet.

Träningsveckan avslutades igår på gymet med ett rygg- och bröstmuskelpass på ny rekordtid och en kort séjour på löpbandet - vilken skillnad att springa i de superlätta Pace Glove-skorna mot de vinterbonade Ascend Glove GTX.

Så nu ser jag fram emot trevlig samvaro med familjen, äta god julmat, och kanske tomten har med sig några fina klappar för vinterns löpning? Om vädret tillåter och makens förkylning håller sig undan, hoppas jag få testa dem på juldagen!

God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar