21 december 2013

Prioriteringar

Hur är det möjligt? Varje år tycks tiden i december gå allt fortare. I år är inget undantag. Hela hösten har susat förbi och jag undrar vart den tog vägen. Mestadels tror jag det beror på vädret - att det är så milt, vilket gör att det fortfarande känns som det är oktober. Dunjackan har bara fått komma ut och lufta sig en 5-6 gånger hittills i år.

Det blev en heldag på kontoret mot den tidiga eftermiddagen jag hade hoppats på. Nu är det mycket att göra före julafton, och det råder strikt prioritering av saker som måste göras före jul. Julklappsinköp, inslagning av desamma, julbak och julgodis, matinköp, julkort osv. 

Så egentligen borde jag ha satt igång med julkorten och julbaket direkt ikväll. Det fanns verkligen inte tid att ge sig ut på en springtur (två pass ute denna vecka hittills!). Naturligtvis var det inte heller nödvändigt att putsa kakel och duschdörrar i badrummet, som blev helt klart igår. Eller att tillbringa en timma i badkaret och titta på "Pluras jul hos Måns" i paddan. Men det har varit en väldigt skön och trevlig kväll, så nu ser jag fram emot att intensifiera julförberedelserna imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar