24 januari 2014

La Famiglia

Så var det det här med löparskor - hur många har jag egentligen och hur många är "för många"? 

Varför ska principen att ett par skor räcker tillämpas för löparskor, när helt andra principer tillämpas för vardagsskor? För egen del föredrar jag att ha olika skor för olika typer av löppass, på samma sätt som jag har olika skor till vardags beroende på väder och vad jag ska göra under dagen. Och naturligtvis är det lite för att det är roligt också...

"Familjen" består hittills av följande skor:

  • Första förälskelsen: Nike Free Run+ 3
  • "I vått och torrt": Merrell Ascend Glove GTX
  • The ones who (almost) got away: Merrell Pace Glove 2
  • On-again / off-again: Merrell Bare Access Arc 2
  • Glädjespridaren: Saucony Hattori LS
  • "Sladdisen": Vibram Fivefingers Bikila LS
Eftersom de somrigaste skorna är nedpackade blir det tyvärr inget familjefoto denna gång. Vad jag (o)gillar med respektive familjemedlem (sko) kommer i senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar