6 januari 2014

Siffror och statistik

Nu när det är nytt år är det återigen dags att se över det här med statistikuppföljningen av löppassen. Hur lockande är det inte att kunna följa upp alla årets pass på alla sätt och vis ;-) Undrar varför det ska vara så svårt att hitta en app som passar mina behov. Så unika krav har jag väl inte?
Must-have:
  • GPS-loggning av rutten för att få sprungen sträcka
  • Tid per löppass
  • Hastighet per löppass
  • Kompatibel med pulsband
  • Möjlighet att följa upp sträcka och tid per år och per skopar

Nice-to-have:
  • Loggning av sträcka sprungen på löpband
  • Kompatibel med Adidas pulsband
  • Möjlighet att följa upp sträcka och tid per vecka, månad.
  • Möjlighet att följa upp hastighetsutveckling per månad, år
  • Höjdprofil per löppass
Laddade ner en ny träningsapp för några dagar sen: Runtastic, men inte heller den verkar uppfylla alla mina krav. Tidigare har jag testat RunKeeper och Nike Running, utan att riktigt fastna för någondera, trots alla goda vitsord om RunKeeper. Merparten av mina löprundor är dessutom redan loggade via Adidas miCoach-appen.
Ett annat alternativ är förstås att manuellt för varje träningspass föra över den data jag vill följa upp till ett excelark och göra fina Pivot-tabeller och -diagram. Det kanske rentav är en god idé för att utveckla sin Pivot-tabell-kunskap ytterligare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar