3 januari 2014

Lyckad reklamation

Efter 3-4 löprundor i regn med Merrell Ascend Glove GTX-skorna och lika många rundor med blöta tår var det dags att inse sanningen... skorna läcker! Verkligen trist eftersom jag varit så nöjd med dem - har till och med funderat på att införskaffa ett par vanliga Ascend Glove för springturer under sommarhalvåret.

Just dessa hade jag dessutom köpt till ordinarie pris på Stadium, så det sved lite extra att de inte funkade som de skulle. Nåja, detta visade sig också vara en fördel. Stadium tog tillbaka skorna utan knot och gav mig pengarna tillbaka!

Nu återstår att bestämma mig för om jag ska vänta ut Stadium tills de sänker priset ytterligare och köpa ett nytt par i stl 38, väl medveten om att de glappar något, eller om jag ska göra mig besväret att köpa dem via amazon.com för att få dem i vad jag tror är precis rätt storlek.... Tills jag bestämt mig får jag väl springa på gymet i Merrell Pace Glove.

Har också travat iväg med två paket (från två sändningar) till Posten för retur till Zalando. Suveränt med gratis retur, men det är ändå en del extrajobb att beställa något som man är osäker på ska passa, hämta paketet, prova, inse att nähä, detta var inte rätt storlek / passform, begära retur via hemsidan, skriva ut returformulär och gå tillbaka till Posten med paketet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar