22 januari 2014

Troll

Det har gått troll i mina försök att få ett par Merrell Ascend Glove GoreTex-skor. På samma sätt som det gått troll i spolknappen på vår badrumstoalett - före och efter renoveringen (spolknappsreparatören kommer hit imorgon bitti, beväpnad med reservdel, den rätta hoppas jag).

De skor som jag beställde från Gearforgirls saknar "fogning" längs tådelen mellan sula och sko. Hur det påverkar deras prestanda i regn återstår att se. Efter en del mailande med försäljaren, som erbjöd sig ta tillbaka dem och ersätta returfrakten, har jag ändå beslutat mig för att behålla dem - de går ju inte att få tag på i rätt storlek någon annanstans.

PS. Merrell svarade senare att de skulle komma in i lager igen i slutet av februari - men det är ju NU de är som mest användbara! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar