10 augusti 2014

Bring it on


Idag är den här ... sista dagen på semestern! Fast maken hävdar bestämt att den dagen var i fredags, och nu är det "vanlig" helg. På något sätt känns det alltid som att semesterslut = sommarslut, men så varken är eller måste det vara. 

Att sommaren fortsätter trots att semestern är slut blev helt uppenbart igår när vi gav oss ut på en löprunda. Eftersom det var mulet och skulle komma regn, valde jag knälånga shorts och t-shirt istället för korta shorts och linne som varit enda möjliga löpklädseln under de tropiska veckorna. Ganska snart blev jag varse att det fortfarande är sommar... 

Nu är spellistan uppdaterad med nya låtar, nya hörlurar är inköpta (ersätter de som använts så mycket att de faller isär), alla fina långbyxor, tröjor och jackor som jag la så mycket tid på att hitta i vintras väntar på att få komma fram, och skouppställningen är komplett (för tillfället ;) Jag har också börjat testa Runkeeper som alternativ till Adidas MiCoach-app eftersom den senare tyvärr vägrar samarbeta efter senaste uppdateringen - MiCoach-teamet är informerade.

Det är nästan så jag känner mig tillräckligt stursk för att ta en titt på de där löpmålen jag satte upp i vintras... även om jag vet att jag inte kommit i närheten av att uppfylla dem, men det är drygt 4,5 månader kvar av året, så än finns tid att uppfylla några av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar