11 augusti 2014

Intervallpass

Trots det fina och mycket varma vädret har det blivit en hel del löpning i sommar. Mestadels har det varit Merrell Bare Access Arc 3 och Merrell Ascend Glove som fått tjänstgöra. Mina fina Saucony Hattori LC har inte fått komma ut alls och Merrell Pace Glove har jag inte sprungit i sen den där dagen i maj när jag snopet snubblade och ramlade mitt i gatan.

Saucony Hattori är superlätta och passar bra för snabba pass och ex. intervallträning. Förra året följde jag ett träningsprogram, upplagt via Adidas miCoach-hemsidan, och då fanns både snabba pass och intervallpass på schemat. I år gav jag upp träningsprogrammet redan i mars eftersom det var svårt att prioritera löppass 4-5 gånger i veckan när jag också behöver styrketräna för att hålla det ryggonda borta. 

Nu däremot, när temperaturen övergått till "vanlig svensk sommar" och jag fortfarande funderar på om jag ska göra en sista-minuten-anmälan eller ej till Midnattsloppet, undrar jag om det inte vore dags att ta upp det där med intervallpass igen. Kanske kan jag använda någon av de många backarna i stan för "naturliga" intervallpass, istället för att använda klockan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar