25 augusti 2014

The catcher in the rye

MiCoach-appen slutade snöpligt att fungera efter uppdateringen i början av augusti, därav att de senaste veckornas springturer loggats med RunKeeper. Inte för att MiCoach-appen varit felfri det senaste året, dels med tanke på alla problemen med pulsbandet, dels har appens multitasking inte fungerat, dvs. appen måste vara i aktivt läge med skärmen påslagen för att inte tappa GPS-kontakten.

Mitt supportärende om den kraschande appen är fortfarande aktivt har MiCoach's supportteam informerat mig om, senast för en vecka sen. I fredags kom dock en ny uppdatering av MiCoach, och till min stora glädje fungerade den när jag öppnade den! Den stora frågan var dock om den skulle funka på en springtur?

Ikväll var det dags att testa den nya versionen. Det var tillräckligt varmt för att jag efter en stund skulle vilja skala av mig det långärmade lagret, varpå jag tittade på telefonen och upptäckte att appen bara registrerat tiden, inte sträckan... total ridå och dubbelsuck! Räddaren i nöden blev än en gång RunKeeper, som visat sig vara riktigt bra, förutom att man inte kan följa upp skoanvändningen automatisk, men eftersom jag ändå lägger in allt i excel så spelar det mindre roll.

Och ändå, trots den kvällens fadäs och trots att det finns andra alternativ, så håller jag envist fast vid MiCoach. Ja, det är väl där förtroendet och tilliten kommer in - uppenbarligen är jag villig att förlåta MiCoach och Adidas, gång på gång... och antagligen en gång till eftersom jag redan plockat bort, och laddat ner appen igen från AppStore, allt enligt instruktionerna från supportteamet. Fast jag är glad att jag har en catcher in the rye att ta till om det ändå inte hjälper ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar