5 november 2013

Första egenodlade citronen!

Den första citronen har mognat - för länge sen! Helt egenodlad från blomma till frukt! Mycket näring, solljus och omtanke. Har lite dåligt samvete för att jag inte gjort något med den än. Jag skyller helt fräckt på badrumsrenoveringen, vilken får klä skott för det mesta som inte blir gjort här hemma just nu. Det är med nöd och näppe alla växter får vatten två snarare än en gång per vecka.

Den andra anledningen till att jag inte gjort något med den än är att en citron räcker inte till så mycket... Maken föreslog att jag skulle göra lemonad av den, men det blir lite lite med bara en citron samtidigt som det är hiskeligt sött. Snart har några citroner till mognat och då kanske det vore lämpligt att göra lemon curd, som maken sen kan smaksätta den där utlovade, hemgjorda, glassen med. Antar att han också gärna skyller på badrumsrenoveringen ;-)

Något annat bra tips på vad jag kan göra med dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar